Úvod do spotovej reklamy

Úvod do spotovej reklamy

Úvod do spotovej reklamy 800 480 Maria

Dnes môžete byť vynaliezaví aj so skromným rozpočtom. Dúfame, že je tu pre vás niečo inšpiratívne alebo prekvapivé.

Sila 30” a 60” spotov

30” a 60” spoty sú jadrom televíznej reklamy. 30” spotová reklama je presne taká – reklama, ktorá trvá 30 sekúnd, rezervovaná na určitom mieste v pláne televízneho reklamného bloku. 60-sekundová spotová reklama môže poskytnúť viac informácií. Môže tiež ponúknuť väčšiu pozornosť počas reklamnej prestávky, pretože jej dĺžka bude znamenať, že o pozornosť bude súťažiť menej iných reklám.

Tieto spoty je možné zaradiť tak, aby sa reklama mohla zobraziť pred, počas alebo po programe. Je možné zacieliť na typ diváka s profilom, ktorý si s najväčšou pravdepodobnosťou zakúpi produkt. Každá z programových spoločností si účtuje rôzne sadzby alebo ceny za spotový čas. Tieto sadzby budú závisieť od počtu divákov, ktorých program pravdepodobne pritiahne

Krátke a sladké

Spoty sa samozrejme môžu líšiť v dĺžke a dostupné sú aj 10“, 20“ a 40“.

Existuje mnoho príkladov značiek, ktoré nasadzujú sériu vysoko účinných krátkych spotov na budovanie povedomia a dosahovanie výsledkov. Mnoho inzerentov tiež používa krátku formu, aby využili efekty dosiahnuté zobrazovaním dlhších reklám.

Niekedy môžu byť reklamy ešte kratšie a nazývajú sa blipverty. Blipverty sú zvyčajne dlhé dve sekundy a s najväčšou pravdepodobnosťou ich bude päť v jednom bloku, čo predstavuje ekvivalent jedného desaťsekundového spotu. Blipverty sa často používajú na vytvorenie vzrušenia alebo intríg ohľadom nového produktu alebo variantu. Môžu byť použité na dráždenie divákov a vzbudenie zvedavosti na to, čo príde, a zvyčajne po nich neskôr nasleduje dlhšia reklama, ktorá poskytuje viac informácií alebo odhalenie.

Epická/dlhá forma

Niekedy 60″ jednoducho nestačí na vyrozprávanie príbehu vašej značky.

V posledných rokoch sme boli svedkami rastúceho trendu epických reklám vysokej kvality a v dlhej forme. Od 90“ do niekoľkých minút inzerenti spúšťajú kampane s televíznymi reklamami, ktoré sú rozšírenými realizáciami alebo minifilmy.

Tieto dlhé reklamy sa často uvádzajú v premiére, aby sa spustila kampaň, a potom sú podporované kratšími reklamnými formátmi v televízii a na nových mediálnych platformách, ako sú YouTube, Facebook alebo vlastné webové stránky značky na distribúciu online.

Videli sme niekoľko úžasných príkladov od Hondy Cog po Balls od Sony Bravia a vianočnú kampaň Sainsbury 2015 „Mog’s Christmas Calamity“.

Tematické prestávky

Niekedy jedno miesto nestačí. Od propagácie filmov až po galavečery a predstavenia sa v posledných rokoch na rôzne druhy propagácie využívali tematické prestávky.

Tematické prestávky sa vždy robia v spolupráci s vysielateľmi a ponúkajú inzerentom jedinečnú príležitosť pohltiť publikum na niekoľko minút. Zábavné, relevantné a pútavé; ukázali sa ako veľmi úspešný nástroj pre inzerentov a na vytváranie vynikajúceho PR pre agentúry a vysielateľov.

Kontextové reklamy

Keď sa obsah a kontext stretnú, televízna reklama môže byť krásna vec.

Spolupráca medzi vysielateľmi, kreatívnymi agentúrami, značkami a mediálnymi agentúrami znamená, že v televízii vidíme viac kontextovej reklamy, ktorá spája skvelý obsah v správnom kontexte, aby sme mohli zobrazovať reklamy s relevantnosťou, ktoré vynikajú.

Kontextová reklama predstavuje veľmi silné a efektívne využitie televízie a môže značke poskytnúť dokonalé publikum.

Živé reklamy

V televízii poznáme silu živého vysielania a teraz ju možno rozšíriť z obsahu na reklamu. Živé reklamy sú dnes čoraz bežnejšie v televíznej reklame. Sú potenciálne riskantné, ale veľmi obohacujúce.

Živé reklamy môžu značkám vygenerovať množstvo PR, ale sú oveľa viac než len PR triky; prilákať veľké, očakávané publikum a spojiť publikum na podujatí. Od živého ponoru spoločnosti Honda v roku 2008 až po živú ponuku manželstva First Choice na ITV v roku 2015, inzerenti využívajú silu živého vysielania novými a inovatívnymi spôsobmi.

Živé reklamy môžu tiež podnietiť odozvu v reálnom čase, pričom živé informácie sa zverejňujú počas reklamy ako výzva na akciu pre publikum. Stávkové značky sú toho skvelým príkladom; spustenie živých reklám počas živých športových podujatí propagujúcich najnovšie kurzy na podporu stávkovania v hre.

Spracované podľa: https://www.thinkbox.tv/how-to-use-tv/spots/introduction-to-spot-advertising/