Obsahový marketing, stratégia a médiá, v skratke

Obsahový marketing, stratégia a médiá, v skratke

Obsahový marketing, stratégia a médiá, v skratke 720 406 Maria

Obsahový marketing je forma marketingu zameraná na tvorbu, publikovanie a distribúciu obsahu pre cieľové publikum.

Často ich používajú podniky, aby:

  • Pritiahli pozornosť a získali potenciálnych zákazníkov
  • Rozšírili svoju zákaznícku základňu
  • Generovali alebo zvýšili predaj online
  • Zvýšili povedomie o značke alebo dôveryhodnosť
  • Zapojili online komunitu používateľov

Obsahový marketing znamená prilákať a pretvárať perspektívy do zákazníkov vytvorením a zdieľaním cenného voľného obsahu. Účelom marketingu s obsahom je pomôcť spoločnostiam vytvárať trvalú lojalitu značiek a poskytovať spotrebiteľom cenné informácie, ako aj vytvárať ochotu kupovať produkty od spoločnosti v budúcnosti.

Táto relatívne nová forma marketingu nezahŕňa priamy predaj. Namiesto toho vytvára dôveru a vzťah s publikom.
Na rozdiel od iných foriem marketingu, obsahový marketing sa spolieha na predvídanie a uspokojenie existujúcich potrieb zákazníkov o informácie, na rozdiel od vytvárania dopytu po novej potrebe. Značka musí dať niečo cenné, aby získalo niečo cenné na oplátku. Pre marketing obsahu je potrebné neustále dodávanie veľkého množstva obsahu, najlepšie v rámci stratégie marketingu obsahu.

Hlavným dôrazom by mali byť potreby potenciálneho zákazníka alebo už existujúceho zákazníka. Keď podnik zistil potrebu zákazníka, informácie môžu byť prezentované v rôznych formátoch vrátane správ, videí, e-kníh, infografík, e-mailové správy, prípadové štúdie, podcasty, návody, otázky a odpovede, fotky, blogy atď.

Väčšina týchto formátov patrí do digitálneho kanála. Digitálny marketing obsahu je proces riadenia, ktorý využíva digitálne produkty prostredníctvom rôznych elektronických kanálov na identifikáciu, prognózu a uspokojenie požiadaviek na obsah konkrétneho publika. Musí byť dôsledne aktualizovaný a doplnený, aby ovplyvnil správanie zákazníkov.

Obsahová stratégia

Obsahová stratégia je plánovanie tvorby, publikovania a správy užitočného použiteľného obsahu. Taktiež sa nazýva „opakovateľný systém, ktorý definuje celý proces vývoja obsahu redakčného materiálu pre projekt vývoja webových stránok“. Iná definícia je: „poskytnutie správneho obsahu správnemu užívateľovi v správnom čase prostredníctvom strategického plánovania tvorby, poskytovania a riadenia obsahu“.

Perspektívy, ktoré prinášajú obsahoví stratégovia k obsahu, závisia vo veľkej miere od ich odbornej prípravy a vzdelávania. Napríklad niektorí sa špecializujú na „front-end stratégiu“, ktorá zahŕňa rozvoj osobností, mapovanie cesty skúseností používateľov, zosúladenie obchodnej stratégie a potrieb používateľov, rozvoj stratégie značky, skúmanie rôznych kanálov a vytvorenie usmernení pre štýl a optimalizáciu pre vyhľadávače.

Iní sa špecializujú na „stratégiu back-end“, ktorá zahŕňa vytváranie obsahových modelov, plánovanie metadát, štruktúrovanie systémov správy obsahu a stavebné systémy na podporu opätovného použitia obsahu.

Vlastné médiá (custom media)

Cieľom je posilniť vzťah medzi sponzorom média a užívateľom média. Tiež sa nazývajú značkové médiá, zákaznícke médiá, členské médiá, obsahový marketing alebo vlastné publikovanie. Časopisy sponzorované leteckými spoločnosťami boli jedným z prvých vlastných médií a zostali typickými pre tento žáner.

Zvyčajné médiá sponzoruje jeden obchodník (spoločnosť, značka, združenie alebo inštitúcia) a je navrhnutý tak, aby sa dostal k úzko zameranému publiku zákazníkov, členov, absolventov alebo volebných obvodov. Vlastné médiá môžu byť vytvorené „in-house“ organizáciami.

V priebehu posledných dvoch desaťročí sa objavil rastúci počet špecializovaných vydavateľských a mediálnych firiem.Podobne ako firmy zaoberajúce sa reklamou a inými marketingovými službami, poskytujú klientom profesionálne marketingové a komunikačné služby za poplatok. Okrem toho mnohé spoločnosti predávajú reklamný priestor v rámci vlastných publikácií tretím stranám, napríklad dodávatelia potravín môžu nakupovať reklamný priestor v rámci vlastných médií supermarketov.

Vlastné médiá majú za cieľ vybudovať vzťah, dôveru a lojalitu zákazníkov sponzora. Toto sa dosahuje poskytovaním informácií a často poradenstva, ktoré spĺňajú potreby a vyhovujú preferenciám cieľového trhu sponzora. Slúži záujmom publika, a nie otvorene propagovať produkty a služby ako je to u reklamy.

Voľné médiá (earned media)

Získané médiá (alebo voľné médiá) sa vzťahujú na publicitu získanú prostredníctvom propagačného úsilia iného ako je platená mediálna komunikácia, ktorá sa týka publicity získanej prostredníctvom reklamy alebo vlastnených médií, ktoré sa týkajú značky.

Existuje mnoho typov médií, ktoré sú k dispozícii online obchodníkom a zapadajú do širokej kategórie: vlastnené, platené a zarobené médiá.
Vlastnené médiá sú definované ako komunikačné kanály, ktoré sú pod kontrolou, napríklad webové stránky, blogy alebo e-maily. Platené médiá sa väčšinou týkajú tradičnej reklamy.

Získané médiá sa nedajú zakúpiť ani vlastniť; môže sa získať iba ekologicky, keď sa obsah uznáva a nasleduje prostredníctvom komunikačných kanálov, ako sú sociálne médiá a ústne podanie.

Získané médiá často odkazujú špecificky na publicitu získanú prostredníctvom redaktorského vplyvu iných médií.
Médiá môžu obsahovať akékoľvek masovokomunikačné priestory, ako sú noviny, televízia, rozhlas a internet, a môžu obsahovať rôzne formáty, ako napríklad články alebo relácie, listy editorovi, úvodníky a ankety v televízii a na internete.

Príklady platených, vlastnených a získaných médií

Platené médiá

Mediálna aktivita súvisiaca so spoločnosťou alebo značkou, ktorú generuje spoločnosť alebo jej zástupcovia priamo alebo cez mediálne agentúry.

  • Tradičné reklamy (napr. televízia, rádio, tlač, vonkajšia reklama), sponzoring, direct marketing.
  • Online reklama: banner, reklama vo vyhľadávačoch, na sociálnych sieťach a e.mail.

Vlastné

Mediálna aktivita súvisiaca so spoločnosťou alebo značkou, ktorú generuje spoločnosť alebo jej zástupcovia v riadiacej pozícií.

  • Maloobchodné vizuály, merchandising, brožúry, tlačové správy.
  • web stránka, blog spoločnosti, stránky na sociálnych sieťach.

Získané

Mediálna aktivita týkajúca sa spoločnosti alebo značky, ktorá nie je priamo generovaná spoločnosťou alebo jej zástupcami, ale skôr inými subjektmi, ako sú zákazníci alebo novinári.

  • Tradičná publicita v profesionálnych médiách
  • Hodnotenia a recenzie
  • Rozhovory medzi spotrebiteľmi týkajúce sa produktov vrátane poradenstva a odporúčaní
  • Spotrebitelia, ktorí navzájom ukazujú svoje produkty
  • Tradičná publicita, zmienka v digitálnych médiách (napr. Profesionálne blogy)
  • Online odkazy (napr. pozvánky pripojenie na web)
  • Publikovanie v online komunite alebo na  sociálnych sieťach (napríklad aktualizácie stavu, tweety)
  • Hodnotenia a recenzie online (napr. pre reštaurácie, Amazon.com pre produkty)

Rastúce využívanie získaných médií poskytlo obchodníkom nové spôsoby interakcie a angažovanosti svojich zákazníkov. Tieto inovatívne prístupy nahrádzajú tradičné marketingové metódy, ako sú e-mailové a bannerové reklamy, a poskytujú inovatívne metódy na hľadanie, optimalizáciu a meranie návratnosti investícií do médií.

Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Content_marketing#See_also