TV počas lockdownu

TV počas lockdownu

TV počas lockdownu 930 480 Maria

Úvod

V marci 2020 sa život, ako sme ho poznali, zmenil. Veci, ktoré sme pred niekoľkými týždňami považovali za samozrejmosť, ako napríklad cestovanie, stravovanie, nákupy – posielanie detí do školy a stretávanie sa s priateľmi a rodinou – sa dočasne úplne zastavili.

Z domovov sa stali kancelárie a školy. Každodenné dochádzanie do práce sa pre mnohých takmer zastavilo.

Napriek ničivým následkom pandémie mala nepochybne aj pozitíva. Ľudia dostali viac času na členov svojej domácnosti. Našli sa nové spôsoby spájania a zdieľania skúseností a mnohí ľudia dokázali po prvýkrát v dospelosti spomaliť.

Z mediálneho hľadiska boli účinky lockdownu hlboké. Objem sledovanosti televízie výrazne vzrástol (21 % pre všetkých jednotlivcov podľa BARB) a dramaticky sa zmenila produkcia – a dopyt po – určitých žánroch.

Agentúra Thinkbox poveril Ipsos MORI, aby vykonala novú štúdiu v reálnom čase, ktorá sledovala 12 domácností v Spojenom kráľovstve, keď sa ich rutiny, potreby a zvyky pri pozeraní z týždňa na týždeň menia. Výsledky boli fascinujúce.

Metodológia

Digitálne „hĺbkové ponory“ do života 12 účastníkov počas 10-12 týždňov.
Účastníci boli rozdelení do troch kľúčových skupín:
– Tí, ktorí boli nútení pracovať z domu
– Rodičia so školopovinnými deťmi
– Tí, ktorí nemohli pracovať,  v priamom dôsledkom vírusu
Účastníci nakrúcali sériu video denníkov o aktuálnych otázkach.

Hlavné zistenia

Dôležitosť televízneho obsahu

Televízia vždy zohrávala kľúčovú úlohu pri spájaní domácností a táto úloha sa posilnila počas lockdownu. Zdieľané sledovanie televízie vzrástlo o 30 % v dôsledku uzamknutia, motivované potrebou spojiť sa s ostatnými a nájsť cenné referenčné body v období, keď sa naše životy scvrkli.

Okrem toho v domácnostiach, ktoré predtým viedli celkom oddelené životy, televízia spájala jednotlivcov a pomáhala im rozvíjať nové spoločné rutiny – najmä pre tých, ktorí sú nútení pracovať z domu a/alebo vzdelávať deti. V skutočnosti v našom kvantitatívnom prieskume 54 % jednotlivcov v Spojenom kráľovstve s deťmi v domácnosti súhlasilo s tým, že zavretie ich povzbudilo, aby viac pozerali televíziu s ľuďmi, s ktorými žijú. Okrem toho 39 % zastávalo názor, že dôležitosť televízie, ktorá pomáha ľuďom cítiť, počas lockdownu vzrástla. Zdalo sa, že televízia poskytla cennú kotvu pre spôsob života v lockdowne.

Účastníci si užili zvýšenú príležitosť na strávenie času pri televízii. Mnohí to uviedli ako zvyk, ktorý sa bude držať po skončení lockdownu a viac ako tretina Spojeného kráľovstva súhlasila s tým, že bude pokračovať v sledovaní programov, ktoré objavili od začiatku blokovania.

Kreativita v obsahu

Rozhodujúcou súčasťou života v blokáde bol výber televízneho obsahu, ktorý vyhovuje celej domácnosti alebo rodine. Čiastočne to bolo spôsobené nevyhnutnosťou, pretože absencia určitých programov, ako napríklad šport, prinútila ľudí nájsť si nové (alebo dokonca staré) veci, ktoré by mohli sledovať. Bolo veľa príkladov ľudí, ktorí sa zaujímali o nové hobby, ako je varenie alebo umenie. V skutočnosti 36 % jednotlivcov našlo relácie, ktoré by chceli sledovať aj po skončení lockdownu.

Objavovanie iných platforiem

Navyše, vďaka viac času na pozeranie, VOD poskytlo ideálne miesto na objavovanie. Netflix nedávno oznámil nárast počtu predplatiteľov počas blokády a sledovanosť BVOD sa za rovnaké obdobie medziročne zvýšila o 45 %.

Lockdown poskytol divákom príležitosť vyskúšať si služby na vyžiadanie, o ktoré sa predtým nezaujímali – a integrovať ich do svojich nových televíznych repertoárov. Dôležité je, že to divákom poskytlo prostriedky na to, aby sa bavili škatuľkami a vyplnili čas navyše, ktorý im blokáda poskytla, televíziou, ktorú si obľúbili a chceli ju znova navštíviť. Nebolo preto prekvapením, že bezkonkurenčná sledovanosť sledovaná BARB vrástol v priemere o 32 minút denne počas prvých päť týždňov blokovania.

VOD nepopierateľne zohralo významnejšiu úlohu v našich televíznych životoch od lockdownu  – a bude v tom nevyhnutne pokračovať aj ďalej.

Potreba pohodlia, úniku a rozptýlenia

Počas blokovania respondenti dlho hovorili o potrebe „úniku z reality“ prostredníctvom veselých, upokojujúcich televíznych programov, najmä nostalgických komédií.

Spracované z: https://www.thinkbox.tv/research/thinkbox-research/lockdown-tv/
Foto: Pixabay.com