Úvod do teleshoppingu

8.4.2019 00:29 | Mária Urlandová

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny a kontaktu (na rozdiel od klasickej reklamy a sponzoringu).

Prečo je teleshopping taký účinný? Prečo a ako na tom zahraničné spoločnosti dokázali zbohatnúť? Ako robia teleshopping úspešné spoločnosti? Ako má fungovať, aby prinášal výsledky? Dozviete sa v tomto článku.

Kľúčové body

  • Televízna obrazovka dokáže predať aj také výrobky, ktoré by inak ostali nepovšimnuté v regáloch kamenných obchodov. Najdôležitejším kritériom je vhodný produkt. S jediným výborným produktom môžete byť kráľ, pretože taký produkt sa dá predať do celého sveta.
  • Teleshoping je vhodný pre výrobky, ktorých použitie, účinky je potrebné vysvetliť,  alebo presvedčiť zákazníka prostredníctvom emócií.
  • Forma teleshoppingového spotu je odskúšaná v praxi, úspešné sú hrané spoty (štylizované scénky), emócie dokážu presvedčiť.
  • Ceny za vysielací čas sú veľmi výhodné (aj u národných komerčných televízií), že za zlomok ceny reklamy de facto si urobíte vlastne reklamu - podporíte vašu značku.

Čo je teleshopping?

Teleshopping ( po slovensky telenákup)  je marketingová forma predaja produktov prostredníctvom televíznej obrazovky.
Podľa zákona telenákup (po slovensky) je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je uvedenie ceny a kontaktu (na rozdiel od klasickej reklamy a sponzoringu).

  • Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu. Obvykle sa nechajú vyrobiť rôzne minutáže spotu: 1 min, 3 min, 5 min, 10 min a 15 minút. Tie sa potom rôzne kombinujú podľa možností nakúpeného vysielacieho času, úspechu jednotlivých produktov atď.
  • Telenákupné pásmo je osobitná forma televízneho programu. Má viac ako 15 minút a je zložený kombináciou rôznych telenákupných spotov.

Zľava: režisér Miloš Volný, švajčiarská populárna moderátorka, taliansky spevák Nino di Angelo, technik Viva Studio a rakúsky moderátor Alex pri nakrúcaní spotu.

Aké produkty je výhodné predávať cez teleshopping?

Výhodné je predávať také produkty, pri ktorých je treba vysvetľovať účinky alebo použitie: kuchynské výrobky, produkty na formovanie tela, výživové produkty, spotrebiče do domácnosti, hobby produkty a podobne.

V 90 tých rokoch sa skvele predával WS krájač rakúskej spoločnosti WS teshopping. Ľudia boli schopní stáť v rade na krájač pred predajňou a call centrum nestihal baliť balíky. Trh v postkomunistických krajinách bol nenasýtený. Majiteľ kúpil veľkú prevádzku v Maďarsku, obrovské call centrum, ale v Maďarsku bol menší úspech.

Na Slovensku bol mimoriadne úspešný Total gym, fitnis zariadenie do domácnosti, opäť z dôvodu nenasýteného trhu s podobnými zariadeniami. Total gym kupovala stredná trieda do svojich nových domovov - nebol práve najlacnejší. ˇUspech produktu spočíval aj v osobe hlavného protagonistu hollywoodský herec Jack Norris. Populárny herec sa nehanbil zahrať si v teleshoppingu. Údajne mal percentá z predaja, s každým predaným zariadením pribudlo na účet Jackovi Norrisovi.

Dlhodobý úspech má Kozmodisk spoločnosti Studio Moderna. To je skvelý produkt, ktorý sa stále dobre predáva. Kto by šetril na svojich rodičoch a starých rodičoch? Výhodou je že tento produkt je jednoduchý - mechanický, prakticky sa nemá čo na ňom pokaziť, spoločnosť nemusí riešiť množstvo reklamácií. Zaujímavá je forma spotov: obyčajní ľudia hovoria o svojich skúsenostiach.

Aj s jediným, vhodným, produktom sa dá zbohatnúť

Viva Studio, s.r.o. spomína:
Stretli sme sa s Američanom, ktorý rozprávkovo zbohatol na jedinom produkte. Bol to opasok, ktorý si dáte na brucho, sedíte, nič nerobíte a chudnete. Opasok vysielal drobné elektrické impulzy do brucha a tak človeka nútil sťahovať brucho - tým sa mal spaľovať tuk na bruchu.
Američan, pôvodne Filipínec sa nám chválil, že splnil "americký sen". U nás bol osobne nakrúcať spot, novú verziu.
(Vyrábali sme spoty lacnejšie ako by bola kúpa licencie na zahraničný spot.)

Mal dokonalé telo ako Swarzeneger, je pochybné či vplyvom "zázračného opasku", ale v reklame treba ukázať pekné telo.
V spote vystupovala aj slečna iba v nohavičkách - zozadu. Kuriózne bolo, že pre európsky trh mala slečna biele nohavičky, pre americký trh sme vyrobili spot s čiernymi nohavičkami. (Biele nohavičky sú pre Američanov považované za bielizeň a tá by bola v televízií nemravná.)
Nakoniec rozprávkovo bohatého Filipínca o časť majetku pripravila chytrá Česka s ktorou sa zaplietol.

Úspech v telenákupe je jednoznačne podmienený vhodným produktom.
Dôležité je mať výrobok za dobrú cenu a podľa možností bez veľkého rizika reklamácií.


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Image in photogallery
Ako začať s teleshoppingom
8.4.2019 00:36 | Mária Urlandová
Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny ...


Image in photogallery
Úvod do teleshoppingu
8.4.2019 00:29 | Mária Urlandová
Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny ...


Image in photogallery
Ako má vyzerať účinný teleshoppingový spot
8.4.2019 00:16 | Mária Urlandová
Teleshopping je predaj cez TV obrazovku a z toho vyplýva aj jeho forma - to je zo zákona. Spot má priamo vyzývať ku nákupu ponúkaného produktu, musí obsahovať aj cenu produktu a telefónne číslo, ...





Viva Studio od 1993, patrí medzi produkčné spoločnosti s najdlhšou tradíciou na Slovensku.
Poskytuje kompletný servis pri výrobe audiovizuálnych programov: reklama, film, televízne relácie, záznamy z podujatí. Výsledky našej práce sú určené najmä pre televízne vysielanie.

0903 445 631
vivastudio@vivastudio.sk

 

© Copyright Vivastudio | tvorba webu | tvorba eshopov
Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam